? اخبار و اطلاعیه ?

همه چیز درباره کارت هدیه بانکی

همه چیز درباره کارت هدیه بانکی

یاران همیشگی تهران شارژ سلام
سقف صادر کردن کارت هدیه در تمامی بانک ها معادل دو میلیون تومان است. کارت هدیه در چند سال اخیر جزء محصولاتی بوده است که زیاد تولید شده است برای دریافت کارت هدیه می توانید به کیوسک های هر بانکی که می خواهید مراجعه کنید.
شما در طول 24 ساعت شبانه روز می تونید فقط 5 کارت هدیه دریافت کنید اما نکته ای که وجود دارد شرایط و میزان دریافت این کارت با مراجعه به شعبه های بانکی متفاوت است.
بانک ها در چند سال اخیر تبلیغات زیادی برای گرفتن کارت هدیه انجام داده اند. جالب است که بدانید بانک ها برای صدور کارت هدیه هزینه ای از شما نمی گیرند.
حال شاید این سوال برایتان پیش آید که چه سودی برای بانک ها دارد؟ در ادامه این مطلب توضیح این سوال را خواهیم داد.
در سال ها پیش بیشتر افراد برای هدیه دادن و هم چنین در عید ها به عنوان عیدی از پول نقد و اسکناس استفاده می کردند در آن زمان کارت هدیه نبود و تنها گزینه پول نقد بود.
بعد از سال ها راهی به وجود آمد که هم ارزان تر و هم بسیار شیک تر به عنوان هدیه در نظر گرفته شد. بیش تر بانک ها در ایران به صورت رایگان و بدون دریافت هیچ نوع هزینه ای کارت هدیه خیلی زیبایی برای شما آمده می کنند هم چنین شما عزیزان می توانید بر روی کارت نوشته دلخواه خودتان را نیز بنویسید مانند : تولدت مبارک و تبریک عید و… جدا از همه این ها بعضی از بانک ها عکس مورد نظر شما را نیز بر روی کارت چاپ می کنند که این کار بسیار زیبا به نظر می رسد.

برای کارت به کارت کردن پول از کارت هدیه 500 تومان از کارت شما کسر می شود، اگر بخواهید یک موجودی ساده از کارت خود بگیرید باید 100 تومان پرداخت کنید.
در این جاست که این سوال برایتان دوباره پیش می آید که پس چرا بانک ها خدمات مربوط به کارت هدیه را رایگان انجام می دهند؟ و هیچ هزینه ای از فزد مراجعه کنده نمی گیرند؟ بانک ها چه سودی از کارت هدیه می برند؟
قبل از اینکه بخواهید کامل فکر خود را به کار بیندازید با خود می گویید که این کار سود چندانی ندارد اما این فکر اشتباه است چرا که بانک ها از صادر کردن کارت هدیه سود زیادی می برند از جمله:

ماندن پول در کارت هدیه

به احتمال زیاد باید این را شنیده باشید که بانک ها کارت هدیه، به مشتریان خود در قرعه کشی ها هدیه می دهند. بعد از دریافت کارت هدیه کمتر افرادی هستند که خودشان را به نزدیک ترین شعبه های بانکی برسانند و کل پول را بردارند اما بیش تر افراد این کار را انجام نمی دهند. کارتی که از طرف بانک هدیه داده می شود ممکن است ماه ها در اتاق یا کیف ما بماند تا از آن استفاده کنیم، جدا از همه این ها مبلغ کارت را یک باره معمولا خرج نمیکنیم و ممکن است استفاده از آن ماه ها طول بکشد. این تاخیر ها برای بانک سود دارد و به معنای سود است. چرا که بانک ها بر روی این پول حساب کرده اند.

خرده پول هایی که در کارت هدیه باقی می ماند

 

بزارید در اینجا با یک مثال موضوع را برایتان بگویم فرض کنید شما قصد دارید یک کارت هدیه 100 هزار تومنی برای خود بگیرید بعد از گرفتن کارت هدیه برای خرید کردن به بیرون می روید وارد کافی شاپی می شود و صورت حساب شما 56 هزار تومان می شود بعد از آن به یک کتاب فروشی می روید و یک کتاب برا خود به قیمت 42500 هرار تومان می خرید و با کارت هدیه خود مبلغ را حساب می کنید. 1500 تومان در کارت هدیه شما باقی می ماند که دیگر عابر بانک هم این مبلغ را به شما نمی دهد و قابل دریافت نیست و کمتر چیزی می شود با این پول خرید کرد. نکته ای که در این جا وجود دارد این است که مبلغ داخل آن کارت فراموش می شود مانند دفترچه های قدیمی که مبلغ های مانده آخرش در آن می ماند و کسی برای آن مبلغ کم به بانک نمی رفت. نکته ای که وجود دارد این پول خورد هایی که در کارت هدیه باقی می ماند سود خوبی برای بانک ها است.

بانک‌ها روی استفاده نکردن، گم‌شدن، با تأخیر استفاده کردن و مانده‌های خرد ته این کارت‌ها حساب و کسب‌وکاری سودبخش ایجاد کرده‌اند.

نتیجه گیری:

در این مقاله از تهران شارژ هدف ما بر این بوده است که همه چیز درباره کارت هدیه بانکی را به شما عزیزان آموزش دهیم. به کمک این آموزش شما عزیزان می توانید اطلاعات خودتان را در این زمینه بیشتر کنید در این مقاله از تهران شارژ به صورت کامل به این موضوع اشاره شده است. اگر بعد از خواندن این مقاله از تهران شارژ سوالی برای شما عزیزان پیش آمد می توانید از طریق کامنت با ما سوالات خودتان را در میان بگذارید. برای آموزش های بیش تر اخبار و اطلاعیه می توانید به وبلاگ تهران شارژ مراجعه کنید و از آموزش های وبلاگ تهران شارژ استفاده کنید.

برای ورود به سامانه بزرگ تهران شارژ تنها کافیست در گوگل کلمه تهران شارژ به آدرس tehrancharge.com را جستجو کنید.

نوشته های مشابه

‫۸ نظرها

  1. سلام من کیف پولم رو تو سایت شما شارژ کردم اما نمیتونم باهاش بسته بخرم باید چیکار کنم ؟ وقتی پرداخت میزنم میره تو یه سایت پرداخت و باید از کارتم بخرم

    1. دوست عزیز سلام
      برای اطلاعات بیشتر می تونید در زمان اداری با شماره پشتیبانی سایت تماس بگیرید.

    2. دوست عزیز سلام
      کیف پول سامانه تهران شارژ صرفا برای محاسبه شماره شبا در نظر گرفته شده است، می توانید برای محاسبات شبا از کیف پول خود استفاده نمایید.

  2. بهترین و سریعترین روش

    مطمئن و بهترین روش برای نقد کردن کارت هدیه یا وامهایی که به صورت غیرنقدی و به صورت کارت دریافت شده استفاده از برنامه های پرداخت بانکی مثل آپ، سکه، همراه بانک و … است به این صورت که به با استفاده از قابلیت کیف پول برنامه، ابتدا موجودی کیف پول خود را افزایش میدهید. بعد گزینه برداشت از کیف پول را انتخاب کرده و با دادن شماره کارت یا شبا (بسته به برنامه) پول به حساب شما برگردانده می شود. هزینه اینکار در برنامه های مختلف متفاوت است. سقف برداشت  و همچنین زمانی که از ثبت درخواست تا واریز پول به حساب شما طول میکشد نیز بسته به برنامه متغیر است . مثلا در برنامه همراه بانک اگر امروز درخواست دهید پس فردا پول به حسابتان واریز میشود یا با برنامه سکه فقط میتواند هر روز ۲۰۰ هزار تومان را انتقال داد. یا برنامه آپ برای هر کارت ۵۰۰۰ تومان و هر واریز ۵۰۰ تومان دریافت میکند و یک روز هم زمان میبرد.
    **نکته مهم: برای انجام این کار باید رمز پویا کارت هدیه یا وام حود ذا فعال کرده باشید. در صورتیکه رمز دوم کارت فعال نیست به عابربانک همان بانکی که کارت را صادر کرده است مراجعه کنید و رمز پویا را فعال کنید.

    پس از تست تمامی این برنامه ها، نتیجه این شد که برای اینکار بهترین و سریعترین برنامه Digipay است. چون:
    ۱. سقف برداشت روزانه ۳ میلیون تومان است که از همه برنامه ها بیشتر است.
    ۲. بسیار سریع است به صورتیکه در روزهای کاری پس از ۱۵ الی ۳۰ دقیقه پول واریز میشود.
    ۳. آسان و راحت است.
    ۴. از تمامی برنامه ها کارمزد کمتری دارد.

    برای استفاده از این برنامه مراحل زیر را دنبال کنید.
    ۱. از بازار یا سایر پلتفرمها برنامه “Digipay” «دیجی پی» را دانلود و نصب کنید.
    ۲. اگر مایل بودید پس از باز کردن برنامه در قسمت پایین سمت راست گزینه « کد معرف دارید» را انتخاب و این کد را وارد کنید: «۲LSNGM» و تأیید کنید. (این مرحله کاملا انتخابی است و اینکار هیچ هزینه ای برای شما ندارد فقط به عنوان تشکر از بنده است. توضیحات انتهای متن را بخوانید)
    کد معرف: «۲LSNGM»
    ۳. شماره تلفن همراه خود را وارد کنید و «قبول شرایط و ادامه» را انتخاب کنید.
    نکته بسیارمهم: ««(توجه کنید که این شماره تلفن باید منطبق با شماره تلفن ثبت شده در کارتی باشد که میخواهید پول به آن کارت واریز شود. در غیر اینصورت قادر به برداشت پول نخواهید بود.)»»
    ۴. کد دریافتی را وارد کرده و تأیید و ادامه را انتخاب کنید.
    ۵. بالای برنامه کارتها را به سمت راست حرکت دهید تا به کیف پول برسید.
    ۶. افزایش موجودی را انتخاب کنید، مبلغ را وارد کرده و ادامه دهید.
    ۷. در این صفحه مشخصات کارت هدیه یا وام خود را وارد کرده و رمز پویا را وارد کرده و تأید کنید.
    نکته: «سقف برداشت روزانه ۳ میلیون تومان است. اگر مبلغ شما بالاتر است میتوانید همین کار را با موبایل و کارت شخص دیگیری انجام دهید (اگر خودتان خط دیگری دارید، باید از کارتی استفاده کنید که همین خط به عنوان شماره متصل به کارت ثبت شده باشد) در غیر این صورت تا فردا صبر کنید تا بتوانید ۳ میلیون تومان دیگر برداشت کنید.
    ۸. پس از انجام موفقیت آمیز تراکنش به برنامه بازگردید. گزینه «برداشت/انتقال» را انتخاب کنید.
    ۹. کد ملی صاحب کارت و موبایل را وارد کنید.
    ۱۰. شماره کارت و تاریخ انقضا را وارد کنید و «استعلام» را انتخاب کنید. در این مرحله یکی بودن صاحب تلفن و کارت وارد شده استعلام میشود.
    ۱۱. مبلغ را به ریال وارد کنید و تأیید کنید.
    ۱۲. ممکن است برنامه از شما بخواهد رمز برنامه را وارد کنید. اگر تا کنون برای برنامه رمزی را انتخاب نکرده اید. گزینه تغییر رمز را انتخاب کنید. پیامکی برای شما ارسال شده و با آن کد میتوانید رمز جدیدی برای برنامه انتخاب کنید.
    ۱۳. برنامه به شما پیام تکمیل مراحل را میدهد. تأیید کنید و منتظر بمانید تا پول به حسابتان واریز شود. در ساعات کاری روزهای معمولی بین ۱۵ الی ۳۰ دقیقه پول واریز میشود. در روزهای تعطیل در ابتدای اولین روز کاری واریز خواهد شد. برنامه تعهد واریز یک روزه را میدهد ولی زودتر واریز میشود.

    نکته: اگر مبلغ تان کمتر از ۳ میلیون است، میتوانید چندیدن بار درخواست‌ برداشت وجه بدهید به شرطی که مجموع مبالغ از ۳ میلیون بیشتر نشود. در صورتی که درخواست برداشت وجه داده اید برای درخواست بعدی باید صبر کنید تا درخواست قبلی انجام شود.

    نکته: وارد کردن کد معرف کاملا انتخابی است. هزینه ای برای شما ندارد. فقط چند سکه داخل برنامه به من میدهد که میتوان برای قرعه کشی از انها استفاده کرد. هیچ پولی به من نمیدهند. فقط میتوانید با اینکار باعث دلگرمی و بالابردن انگیزه بنده شوید. چون من هیچ جایی ندیدم که روش صحیح و کاربردی را کامل توضیح داده باشند. من واقعن برای اینکار زمان گذاشتم و برنامه ها را یکی یکی امتحان کردم.
    موفق باشید.

  3. من کارت هدیه م رو با پولی که داخلش بود گم کردم به اسم خودم هم صادر شده ایا میتونم با مراجعه به بانک اونو بگیرم؟

    1. دوست عزیز تهران شارژی سلام، بله شما می‌توانید با مراجعه به بانکی که کارت هدیه شما صادر شده است، از آن کارت دوباره استفاده کنید. برای این منظور، بهتر است ابتدا با بانکی که کارت هدیه شما صادر شده است تماس بگیرید و شرایط مورد نیاز برای بازیابی کارت هدیه را بپرسید.

      معمولاً برای بازیابی کارت هدیه، شما باید شناسایی خود را به بانک ثابت کنید و ممکن است برخی از مدارک مانند شماره کارت، شماره تلفن همراه، نام و شماره شناسنامه و … را در اختیار بانک قرار دهید. همچنین، بانک ممکن است هزینه‌ای برای بازیابی کارت هدیه از شما دریافت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن