? اخبار و اطلاعیه ?

خرید و فروش وام ازدواج و شرایط دریافت آن

این روزها به دلایل شرایط اقتصادی، وسواس های فکری و عوامل اجتماعی افراد تمایلی به ازدواج ندارند، از این رو دولت برای از بین بردن این جامعه فکری تلاش می کرد تا افراد را مجاب کند که ازدواج امر منفی نیست و باعث پیشرفت جوانان می شود.

از این رو وام 100 میلیونی برای جوانانی که عقد کردند در نظر گرفت، اما افرادی که وام گرفتند از عهده بازپرداخت وام بر نیامدند.

به دلیل عدم توانایی در بازپرداخت وام 100 میلیون تومانی گلایه ها و انتقادات سیستم های بانکی باعث شد پرونده تصمیم گیری وام ازدواج بسته شود.

این وام 100 میلیونی باعث شد افراد بدهکارتر شوند در نتیجه در سال 1400 برای سوق دادن این افراد به ازدواج، وام 50 میلیون تومانی را درنظر گرفتند که شاید کمکی باشد برای افرادی که تمایل به ازدواج دارند، اما به مبلغی کم دارند می توانند از این فرصت در جهت خرید برخی از لوازم و یا اجاره منزل استفاده کنند.

این وام پنجاه میلیون تومانی به زوج هایی تعلق می گیرد که تاریخ عقد آنها بعد از یکم فروردین 97 باشد و وام ازدواجی دریافت نکرده باشند.

دوره زمانی بازپرداخت این وام هفت سال می باشد.

برای دریافت این وام به یک ضامن معتبر و سفته برای پرداخت تسهیلات بانکی نیاز دارید.

اقساط وام ازدواج 650 هزار تومان می باشد، حدود 2 میلیون تومان سود بابت پرداخت از هر نفر دریافت خواهد شد.

خرید و فروش وام ازدواج به چه صورت می باشد؟

 

قبل از اینکه در مورد چگونگی انجام این کار توضیح دهیم باید بدانید که افزایش آگهی های فروش وام ازدواج دلیل بی توجهی قانون گزارها برای دریافت وام ازدواج می باشد و باید شرایط و ضوابط خاصی برای این کار اعمال کنند تا جلوی افراد سودجو را بگیرند.

باید شرایط دریافت وام با اعمال محدودیت هایی رسیدگی شود.

به طور مثال افراد سودجو نتوانند وام 50 میلیون تومانی را با مبلغ هشت میلیون تومان خریداری کنند.

اگر خواستار انجام این کار هستید باید بدانید که این کار بسیار پر ریسک می باشد، از نگاه بانک، شما وام گیرنده هستید اگر به هر دلیلی شخص قادر به بازپرداخت قسط بانکی نباشد شما مسئول 100 درصدی آن خواهید بود.

نحوه خرید و فروش وام ازدواج به سادگی صورت می گیرد، با یک سرچ ساده در سایت های آگهی می توانید ببینید که افراد بسیار زیادی وام های ازدواج را برای فروش گذاشته اند و برخی دیگر خریدار این وام هستند.

اگر وام ازدواج خود را به کسی فروختید که به هزاران دلیل توانایی باز پرداخت آن را نداشته باشد (حتی اگر ضامن هم داشته باشد) شما عهده دار پرداخت اقساط بانکی هستید.

اما اگر به هر دلیلی شما نیز توانایی پرداخت را نداشته باشید بر عهده ضامن خواهد بود و ضامن نیز پس از مستهلک شدن تمامی بدهی می تواند بر علیه شخص شکایت کند.

اگر به تازگی ازدواج کرده اید و شرایط مالی خوب و ضامن ندارید به هیچ عنوان امتیاز وام خود را نفروشید، حتی اگر شخص تعهد و سفته نیز بدهد باز امکان ایجاد دردسر برای شما خواهد بود.

هرچند در بعضی موارد تعهد محضری و توافق برای گرفتن سفته موثر بوده، اما با وجود تمامی این ها اگر شخص پرداخت نکند شما مسئول پرداخت وام هستید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن