? تکنولوژی ?

بررسی گوشی one plus / 15 اردیبهشت 1400

 

وان پلاس oneplus یک رویکرد خسته کننده و متوسط را انتخاب نکرده است. در عوض نورد یک گوشی اندروید عالی و پر زرق و برق و دارای ویژگی های بسیاری برای بررسی و بازی کردن با آن می‌باشد.

وان پلاس یک گوشی پر زرق و برق و نمایشی به قیمت 379 دلار است. به جای ساختن یک اندروید ساده، وان پلاس به طور جدی و بسیار هوشمندانه بوده است.

این گوشی برای چه کسانی است؟

زیبایی آن برای وان پلاس این است که این گوشی هوشمند با تقاضای بسیار زیاد و گسترده ای روبرو شده است. با یک عملکرد خوب، یک دوربین اصلی خوب، عمر باتری خوب، بعلاوه یک صفحه نمایش بزرگ 90 هرتز او ال ای دی، 5 جی. نوید و قول همه این دوربین ها می‌تواند خریداران احتمالی را در لبه پرتگاه قرار دهد.

طراحی

گفتیم که وان پلاس با رویکرد خود دارد نقش مهمی را در اینجا بازی می‌کند. موارد قابل بررسی: در سمت جلو، نورد دارای گوریلا گلس (نام یک نوع برند گلس) و در پشت دارای قاب متالیک پلاستیکی است و دکمه های فلزی واقعی دارد.

حتی در برداشت های اولیه ما، نتوانستیم آن حس خوش آیندی و جذابیت را حس کنیم. اما در کمتر از 400 پوند، چه کسی به این اهمیت می‌دهد؟

برخی از طرفداران به دلیل داشتن پلاستیک در آن، در کامنت های یوتیوب خود گریه می‌کنند و بسیار ناراحتند. اما اگر بخواهم راستش را بگویم، ترکیب عجیبی از مواد باعث می‌شود که ما یک پوزخند حاکی از یک بازی منصفانه از خود نشان دهیم. این ترکیب خیلی هم خوب جواب داده است.

 

oneplus

 

 

زندگی کردن با آن

از آنجا که نورد از نظر ظاهر و عملکرد بسیار مانند گوشی پرچم دار وان پلاس عمل می‌کند، در واقع بسیار شگفت انگیز است که بتوانیم تفاوت های آنها را بازگو کنیم.

مدل دوست داشتنی و ساده‌ی10.5  oxygenOS تمام ویژگی های آخرین نسخه‌ی اندروید را دارد و دارای حافظه‌ی بسیار زیادی می‌باشد: دارای 128 یا 256 گیگابایت، بسته به مدلی که انتخاب می‌کنید می‌باشد، بدون نیاز به کارت حافظه میکرو اس دی.

سنسور اثر انگشت در صفحه نمایش به اندازه کافی سریع است.

با این حال نشانه های کوچکی وجود دارد که این گوشی را در رده‎ی متوسط قرار می‌دهد. این گوشی فقط در برابر قطرات کوچک آب و یا پاشیدن قطرات آب بر روی آن می‌تواند از خود مراقبت کند. فقط یک مونو اسپیکر در آن وجود دارد و با وجود دوربین فانتزی، در واقع هیچ لنز تله فوتو در ترکیب آن وجود ندارد. با این حال، یکی از اصلی ترین ویژگی ها در سخت افزار آن، می‌توان به snapdragon 765 G برای بازی (گیمرها) اشاره کرد. اما نورد دارای محدودیت هایی در عملکرد خود می‌باشد.

 

ویژگی های کشنده

از لحاظ فنی ریلمی که برای اوپو می‌باشد، که متعلق به شرکت وان پلاس است- و x50 5G آن وان پلاس نورد را با داشتن 120 هرتز ریفرشینگ ریت شکست می‌دهد. اما در زندگی واقعی، این موضوع نباید زیاد وان پلاس را نگران کند زیرا صفحه نمایش 6.44 اینچی بسیار عالی، بزرگ، روشن و با کانتراست خوب، رنگ های کلی و رنگ های صاف 90 هرتز و اچ دی آر +10، برای پخش فیلم می‌تواند برای وان پلاس امتیاز های مثبت و عالی باشد.

حالا ما نورد را تست کردیم، که باعث می‌شود در انتخاب آن شک کنیم و فکر کنیم که ریلمی کمی از آن سر تر است. صفحه نمایش نورد یک مزیت واقعی و عالی نسبت به بیشتر گوشی های دیگر در این رنج قیمت به حساب می‌آید.

 

عکس oneplus

چرا و چرا؟!!

ما می‌توانستیم بیشتر بر روی باتری کار کنیم. درست است. این موضوع آنقدرها هم ناامیدکننده نیست، و اینکه شما از مزیت شارژ سریع و مطمئن برای عملکرد بهتر در طول استفاده از گوشی بهره مند می‌شوید.

وان پلاس (و بقیه کمپانی ها) تحقیقاتی دارند که نشان می‌دهد مردم خواهان لنزهای بیشتری بر روی تلفن های هوشمند خود هستند. که اضافه کردن دوربین جلوی اولترا واید به این گوشی نیز یک مزیت به حساب می‌آید، اما ما وان پلاس را ترجیح می‌دهیم چون منابع و امکانات بیشتری را برای دسترسی به (8mp) دوربین اولترا واید خود ایجاد کرده استو دوربین اصلی 49 مگاپیکسلی سونی هم در این قیمت عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده است.

 

عکس وان پلاس

 

پس، آیا من باید این گوشی را بخرم؟

بله. شما نمی‌توانید درباره‌ی ارزشمندی این گوشی بحث کنید. مگر اینکه به جای آن آرزوی داشتن آیفون اس ای و آی او اس های اپل را داشته باشید و آن ها را تصور کنید.

حتما چیز خاصی وجود دارد که شما در یک گوشی رنج متوسط به دنبال آن می‌گردید، مثل عمر باتری دو روزه (موتو) یا یک صفحه نمایش 120 هرتزی (ریلمی). با این حال، همانطور که گفتیم، ما احساس می‌کنیم که در طول 12 ماه آینده گوشی وان پلاس نورد را به افراد زیادی توصیه خواهیم کرد، از جمله برخی از افرادی که روزی آنها را به سمت خرید وان پلاس 8 سوق دادیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن