? همراه اول ?

آموزش ترابرد سیم کارت همراه اول

ترابرد سیم کارت همراه اول

ممکن است این روز ها اسم ترابرد را شنیده باشید و کارایی دقیق آن را ندانید شاید این سوال برای شما پیش بیاید که ترابرد چه کاربردی دارد و چه استفاده ای از آن می شود برای شما ممکن است پیش آمده باشد که از اپراتور سیم کارت خود ناراضی باشید. اما بخاطر اینکه شماره سیم کارتتان برایتان اهمیت زیادی دارد، تمایل به خرید سیم کارت جدید و عوض کردن خط خود ندارید. در این مقاله به شما عزیزان تعریف کلی از ترابرد و آموزش ترابرد سیم کارت همراه اول، (با حفظ کردن شماره خودتان، اپراتور سیم کارتتتان را چگونه عوض کنید) را به طور دقیق می گوییم.

ترابرد چیست

قابلیتی که ترابرد دارد این است که به شما این امکان را می دهد تا تنها با داشتن یک شماره موبایل از خدمات دیگر اپراتور های تلفن همراه استفاده کنید. شما با استفاده کردن از این مزیت ها می توانید شماره تلفن همراه خود را حفظ کنید و نیازی به تغییر شماره نیست شما می توانید خدمات شماره خودتان را تغییر بدهید. به طور مثال اگر شما یک شماره ایرانسلی دارید و به هیچ وجه نمی خواهید شماره خود را عوض کنید و مدت زیادی است که از آن سیم کارت استفاده می کنید حال به دلایل مختلف می خواهید از خدمات شرکت همراه اول استفاده کنید. اگر شما ترابرد را بر روی سیم کارت خودتان انجام دهید شماره تلفن شما حفظ می شود ولی شرکت خدمات دهنده شما تغییر می کند. و شما باید بعد از ترابرد کردن از بسته های اینترنتی و تماس و دیگر خدمات  همراه اول استفاده کنید.

شناسه ترابرد

هنگامی که شما ترابرد سیم کارت خود را انجام دهید و ثبت می کنید یک کد اشتراک به شما اختصاص داده می شود که برای سهولت در پیگیری و شناسائی لازم می شود این کد را برای خود حفظ کنید.

اپراتور های این بخش به 3 دسته تقسیم می شوند:

اپراتور پایه:

اپراتوری که شما شماره سیم کارت خود را از آن تهیه کرده بودید و از خدمات آن ها استفاده می کردید اپراتور پایه مدارک و اسناد مربوط به سیم کارت شما را با اپراتور پذیرا (اپراتوری که برای ترابرد کردن انتخاب کرده اید به عنوان مثال اپراتور همراه اول) به اشتراک میگذارد تا اهراز هویت شود و در نهایت ثبت نام شما به درستی انجام شود. بین اپراتور پایه و اپراتور پذیرا (بین دو اپراتور) یک سند اشتراک صادر می شود.

اپراتور پذیرا:

اپراتور پذیرا اپراتوری است که شما آن را انتخاب کرده اید تا از آن به بعد با داشتن سیم کارت خود از خدمات آن ها استفاده کنید.

اپراتور فرستنده:

اپراتور فرستنده اپراتوری است که در حال حاظر شما از خدمات آن استفاده می کنید.

شما می توانید با حفظ شماره فعلی خود به آسانی از یک اپراتور دیگر به همراه اول بپیوندید.

برای ترابرد به همراه اول شما می توانید از دو روش استفاده کنید.

روش اول:

روش حضوری است که شما با داشتن کارت ملی خود می توانید به دفاتر همراه اول مراجعه کنید و درخواست ترابرد شما به صورت رایگان ثبت می شود و در همان لحظه سیم کارت جدید خودتان را دریافت می کنید.

روش دوم:

فرم در خواست ترابرد را در سایت join.mci.ir  تکمیل کنید. در مرحله بعد همراه اول برای اهراز هویت به آدرس شما مراجعه می کند و سیم کارت را تحویل می دهد. از سرشماره 667 پیامک درخواست ترابرد برای شما ارسال می شود. شما تا 24 ساعت وقت دارید برای درخواست ترابر عدد 1 را وارد کنید. بعد از ارسال پیامک تایید زمان لازم برای انجام ترابرد برای سیم کارت اعتباری حداکثر سه روز کاری و برای سیم کارت دائمی حداکثر پنج روز کاری طول می کشد تا زمان انجام شدن ترابرد. سیم کارت فعلی شما فعال است و بعد از ترابرد این سیم کارت غیرفعال و سیم کارت جدید فعال می شود.

 

مراحل زیر را جهت ثبت نام انجام دهید:

1.اولین کاری که باید انجام دهید این است که به سایت همراه من مراجعه کنید. صفحه ای به شما نمایش داده می شود که شمادر  این صفحه مشخص می کنید که کاربر حقیقی یا حقوقی بعد از انجام دادن با کلیک کردن بر روی دکمه مرحله بعد به مرحله بعد وارد می شوید.

2.صفحه دومی که برای شما باز می شود در این صفحه با وارد کردن اطلاعات شماره ای که می خواهید ترابرد کنید و در این جا اپراتور فرستنده سیم کارت (اپراتوری که در حال حاضر شما از آن استفاده می کنید) به گوشی همراه شما پیامکی ارسال می شود یک کد تایید که با وارد کردن آن کد تایید شما می توانید از این مرحله عبور کنید و به مرحله بعدی بروید.

3.در مرحله سوم باید اطلاعات شخصی خودتان(نام، نام خانوادگی،نام پدر، شماره شناسنامه، تاریخ تولد و…) را وارد سامانه کنید و بعد از اینکه اطلاعات شما تایید شد شما می توانید به صفحه بعد وارد شوید اطلاعاتی که در سایت بارگزاری کرده اید ثبت می شود .

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن